Paikallistoiminnan kehittäminen ja valmistautumista vaaleihin

Etusivu,Toiminta

Nurmijärven demariyhdistykset keskustelivat sunnuntaina 22.5.2022 Kotorannassa paikallistoiminnan kehittämisestä sekä seurakunta- ja eduskuntakuntavaaleista.

Nurmijärvellä toimivat eri taajamien ja kylien kuusi työväenyhdistystä tiivistävät yhteistyötä ja toimintaa yhteisen Nurmijärven demarit -nimikkeen alla. Yhteisen toiminnan ja viestinnän tukemiseksi laaditaan kehittämissuunnitelma Kunnallisjärjestön puheenjohtaja Osmo Suomisen johdolla. – On tärkeää kuunnella asukkaita ja järjestää erilaisten teemojen keskusteluja koko kuntavaalikauden ajan, toteaa Osmo.

Seurakuntavaalien valmistelu on käynnistymässä Maire Suomen vetämänä. – Tavoitteena on nostaa äänestysprosenttia edellisistä vaaleista (15,3 %), viitoittaa Maire. Nykyisessä seurakuntavaltuustossa on viisi demarivaltuutettua. Ehdokkaat on ilmoitettava 15.9. mennessä.

Nurmijärveläiset demariyhdistykset ovat pyytäneet eduskuntavaaliehdokkaakseen Maria Luomaa. Hänet valittiin viime kuntavaaleissa kuntavaltuutetuksi ja hyvinvointialueen vaaleissa varavaltuutetuksi. Maria on kokoamassa tukiryhmää, jonka kanssa laaditaan kampanjasuunnitelma. – Yhteistyötä on tärkeää tehdä tiiviisti mm. Keski-Uudenmaan ehdokkaiden kanssa.

Mukana Kotorannassa oli myös Uudenmaan sos.dem.piirijärjestömme toiminnanjohtaja Jouko Gustafsson. Hän summasi edellisten kunta- ja aluevaalien yhteistyön onnistumisia.

……..

Raportoijana Sirkka Rousu