Nurmijärven Sosialidemokraatit ry:n vetovastuu vaihtui

Vuoden alusta Nurmijärven Sosialidemokraatit -yhdistyksen puheenjohtajana toimii kunta- ja aluevaltuutettu Sirkka Rousu ja varapuheenjohtajana jatkaa Juha Peltonen.

Yhdistyksen hallituksessa ovat lisäksi kunnanvaltuuston varavaltuutetut Tarja Heino ja Kerttu Martinsaari sekä Eero Peltonen, Siiri Peltonen, Jenni Viitanen ja Tommi Aura sihteerinä. Taloudenhoitajana toimii kokenut Seppo Tilander. Yhdistystä pitkään johtanut Erkki Rantanen jatkaa toiminnantarkastajana ja Punatorpan kerhohuonetilasta ja sen vuokraamisesta vastaavana.

Kirkonkylässä on toiminut sosialidemokraattinen puolueyhdistys jo 120 vuotta

Ajankohtainen teema on osallistuminen Kirkonkylän keskustan kehittämissuunnitelman valmisteluprosessiin. Kunnassa käynnistyi sen valmistelu marraskuussa kunnanvaltuuston talousarviopäätökseen liittyen. Taustalla vaikutti kirkonkylässä asuvien eri puolueiden päättäjien yhteistyössä jättämä valtuustoaloite.

Paikallisena toimijana yhdistys on edistämässä Kirkonkylän taajaman elinvoiman ja asukkaiden palvelujen kehittämistä. Tervetuloa vaikuttamaan paikallisiin asioihin. Punatorpan kerhohuone on aktiivisesti asukkaiden erilaisessa käytössä, kuten kokouksiin, lauluiltoihin, seminaareihin.

Yhdistys on yksi Nurmijärven alueella toimivista puolueyhdistyksistä

Muut ovat Klaukkalan, Rajamäen, Nukarin, Palojoen ja Lepsämän sosialidemokraattiset työväenyhdistykset. Yhdessä muodostamme sosialidemokraattisen puolueen kunnallisjärjestön – se tunnetaan tuttavallisemmin Nurmijärven Demarit -nimellä.

Tervetuloa vaikuttamaan!

Nurmijärven Sosialidemokraatit ry, uutisartikkelin laatija Sirkka Rousu