Nurmijärven kuntavaltuuston ensimmäisiä luottamushenkilöiden valintoja

Etusivu,Toiminta

Uusi valtuusto kokoontui ensimmäiseen kokoukseensa Monikko-saliin – pitkästä aikaa fyysisesti läsnäollen. Asialistalla oli lähinnä luottamushenkilöiden valinnat eri toimielimiin 1.8.2021-31.5.2025 ajalle, yksi asemakaavan muutos sekä hallintosäännön tekniset korjaukset – tosin yksi äänestyskin oli hallintosääntöön ehdotetusta muutoksesta, joka ei saanut riittävää kannatusta.

Syyskuun valtuustossa tehdään lisää valintoja, kuten Keuda -koulutuskuntayhtymään ja Keusote-kuntayhtymään. Vaalitappiomme johdosta meillä on vain yksi edustaja kunnanhallituksessa eikä lainkaan edustajaa valtuuston puheenjohtajistossa ja sivistyslautakunnassa vain yksi edustaja. Sos.dem.ryhmän valinnat eri toimielimiin ovat alla. Tästä suuntaa parempaan vaalitulokseen.

Valtuuston vaalilautakunta

• Jenni Sandberg, varalla Aulikki Markkanen.

Kunnanhallitus

• Suominen Osmo, varalla Rantanen Erkki

Keskusvaalilautakunta

• Puh.johtaja Suomi Maire, varalla neljäntenä kutsuvuorossa Träff Raija

Keski-Uudenmaan pelastuslaitoksen johtokunnan jäsenten valinta

• varajäseneksi Hassinen Juhani

Käräjäoikeuden lautamiehet vuonna 2021 alkavalle toimikaudelle

• Sandberg Jenni

Kiinteistötoimitusten uskotut miehet

• Leitsaro Erkki

Uudenmaan virkistysalueyhdistyksen valtuuskunta

• Aura Tommi, varalla Rantanen Erkki

Onnittelut kaikille luottamustoimeen valituille – kehitetään kuntaa yhdessä!

Uutinen Nurmijärven kunnanvaltuuston kokouksesta https://www.nurmijarvi.fi/valtuuston-kokouksessa-valittiin-luottamuselinten-jasenet/

Keusote ei lomauta henkilöstöään

Keusoten hallituksen viimeisessä 17.8.2021 kokouksessa hylkäsimme demareiden muutosesityksellä YT-neuvottelujen tuloksena tehdyn esityksen lomautusten toimeenpanosta.

Alkuperäistä lomautussuunnitelmaa oli muokattu neuvottelujen pohjalta, ja uudessa esityksessä nostettiin esille juuri niitä syitä, joita alunperinkin toimme hallituksessa esille miksi lomautus ei ole järkevää (äänestimme tuolloinkin): äänet 10 hylkäyksen kannalla, 9 pohjaesityksen kannalla ja yksi tyhjää.

Tämä oli erittäin järkevä päätös henkilöstön saatavuuden ja pysyvyyden ja hyvinvoinnin kannalta, lomautuksen seuraukset ja riskit toiminnalle olivat suuret, eikä alkuperäiseen määrään lomautettavia ja “säästötavoitteita” edes oltaisi päästy.

Keusoten tiedote hallituksen päätöksestä Keusoten hallinnon työntekijöiden lomauttamista ei toimeenpanna – (keski-uudenmaansote.fi)

Keusoten kokoustiedote, josta tosin ei käy ilmi kokouksen tarkkaa kulkua muutosesityksineen ja äänetyksineen (meidän kotikunnan hallituksen kokoustiedotteet ovat yksityiskohtaisia!) Yhtymähallituksen päätöksiä 17.8. – (keski-uudenmaansote.fi)

Raportoijana Sirkka Rousu, valtuustoryhmän puh.johtaja ja edellisen valtuustokauden Keusoten hallituksen jäsen

Vasemmalta edessä Minnamari Siitonen, Aulikki Markkanen, Sirkka Rousu, Jerry Latva.
Takarivissä vasemmalta Harri Lepolahti, Juha Peltonen ja Jenni Sandberg.