Ehdokasesittely – Marika Mäntyniemi (18)

Olen Marika Mäntyniemi, 47-vuotias ja asun Klaukkalan Metsäkylässä, jonne muutin 9 vuotta sitten Espoosta. Perheeseeni kuuluu 19- ja 21-vuotiaat pojat. Koulutukseltani olen sosionomi (AMK) ja työskentelen Tuusulan perhetukikeskuksessa (KeuSote) kuntouttavan lastensuojelun yksikössä ohjaajana. Minulla on 20 vuoden työkokemus erilaisista päihde-, mielenterveys- ja lastensuojelupalveluista. Sote-alan töiden mukanaan tuoma ymmärrys ohjaa keskeisesti ajatteluani, näkemyksiäni ja toimintaani.

Vapaa-aikaani kuuluu valokuvaaminen, retkeily, uiminen, äänikirjat, opiskelu ja puutarhanhoito.

Poliittista taustaa itselläni ei ole entuudestaan ja liityin vasta nyt SDP:n joukkoihin. Vanhemmat ja isovanhemmat ovat kannattaneet puoluetta avoimesti, joten äidinmaidolla ja kasvatuksella saattoi olla vahvasti osuutta asiaan. SDP:n arvomaailma on mielestäni helposti ymmärrettävä ja ajankohtainen. Olen toiminut aiemmin seurakunnan luottamustehtävissä ja nykyään työsuojeluasioissa työpaikan työsuojeluparina.

Nurmijärvi symboloi minulle kotia; omaa rauhaa, turvallisuutta, monimuotoista lähiluontoa ja palveluiden käyttämisen vaivattomuutta. Koen saavani elää maaseutumaisessa luonnonkauniissa ympäristössä ja kuitenkin riittävän lähellä tapahtumia, palveluita ja työmahdollisuuksia. Nurmijärvellä on kaikkea riittävästi; ennen kaikkea tilaa elää itsensä näköistä ja kokoista elämää. Nurmijärvellä tehdään paljon hyvää. Vapaaehtoiset, yhteisölliset hankkeet ovat esimerkillisiä ja innostavia.

Kuntapolitiikassa pidän tärkeänä edistää ratkaisuja, jotka lisäävät ihmisten hyvinvointia, lähiympäristön turvallisuutta, sote-palveluiden asiakasystävällisyyttä sekä ihmisten mielekkään vapaa-ajanvieton mahdollisuuksia. Yhteisölliset arvot ja osallisuus kaikissa ikäryhmissä tuovat mukanaan hyvinvointia ja merkityksellisyyden tunnetta. Kaunis, toimiva ja siisti ympäristö on jokaisen etu ja yhteinen asia. Luonnon, liikunnan, kulttuurin ja taiteen hyvinvointivaikutukset ovat näinä aikoina erityisen tärkeää pitää mukana keskusteluissa. Huolenpito heistä, jotka eivät siihen itse kykene on mielestäni aina keskeinen huomion kohde. Uskon, että hyvinvoivat, merkityksellisyyttä ja osallisuutta kokevat ihmiset tuovat mukanaan hyvää missä ikinä ovatkaan.

Lisätietoa facebook-sivuiltani: Marika Mäntyniemi, SDP Nurmijärvi, Kuntavaalit 2021 | Facebook