Ehdokasesittely – Jenni Sandberg (28)

1.Kerro itsestäsi ja kotipaikastasi Nurmijärvellä?

Olen Jenni Sandberg ja asunut Nurmijärven Nukarilla lapsuuden ja nuoruuden ajan, aina lukiosta valmistumiseen saakka. Muutaman muualla vietetyn vuoden jälkeen palasin perheeni kanssa v. 2010 takaisin kotikylälle. Perheeseeni kuuluu neljä peruskouluikäistä lasta ja 1,5 vuotias espanjanvesikoira.

2. Mikä on koulutustaustasi, ja mitä teet työksesi?

Koulutukseltani olen henkilöstöjohtamisen tradenomi. Työn ohessa suoritettavat ylemmän korkeakoulututkinnon opinnot ovat jo loppusuoralla. Työskentelen työllisyydenhoidon parissa valtiolla. Työssäni kohtaan työvoimapulan ja työttömyyden haasteita sekä näiden syitä ja seurauksia.

4. Millainen tausta sinulla on poliittisessa toiminnassa ja SDP:ssä?

Vanhempani ovat olleet aktiivisia Nukarin työväenyhdistyksessä niin kauan kuin muistan. Liityin itse puolueeseen kesällä 2012, koska halusin olla mukana vaikuttamassa Nukarin varhaiskasvatuksen tulevaisuuteen – silloin uhkakuvana oli, että Nukarilta lakkautettaisiin päiväkoti kokonaan. Syksyllä 2012 olin ensimmäistä kertaa kuntavaaleissa ehdokkaana.

Olen nyt toiminut valtuutettuna, teknisen lautakunnan jäsenenä ja Itä-Uudenmaan käräjäoikeuden maallikkotuomarina tammikuusta 2013.  Elinvoimalautakunnan varajäsenenä olen toiminut kuluvan kauden ajan.

5. Miten näet ja koet nykyisen asuinpaikkasi/ asuinkuntasi?

Nurmijärven valttina on ehdottomasti luonto, sijainti lähellä pääkaupunkiseutua ja se, että kunta on “ihmisen kokoinen”, jossa on oikeasti mahdollisuudet vaikuttaa asioihin.

Nukari on lämminhenkinen kylä upeine koskimaisemineen. Kylän sijainti on erinomainen, koska Nukari on vartin ajomatkan päässä useammasta kaupallisia palveluita tarjoavasta keskuksesta (Hyvinkää, Järvenpää, Hyrylä, Nurmijärvi) ja kunnan alueista myös lähimpänä päärataa eli raideliikennettä.

6.Mitä kunnallisia asioita pidät erityisen tärkeänä, ja mitä asioita haluaisit itse kunnassamme edistää: Mitkä ovat tavoitteesi kunnallispolitiikassa?

Pidän tärkeänä palveluiden kehittämistä ja saavutettavuutta, erilaiset palvelutarpeet huomioiden, nuorten tukemista kohti opiskelu- ja työpolkuja sekä yhteistyötä yli puolue- ja taajamarajojen kuntalaisten hyvinvoinnin edistämiseksi.

Nurmijärven demareiden vaaliohjelma kuvaa hyvin tavoitteemme: Nurmijärvi – hyvän elämän kunta!