Ehdokasesittely – Henna Hassinen (4)

1.Kerro itsestäsi ja kotipaikastasi Nurmijärvellä?

Olen Henna Hassinen ja olen 37-vuotias ja olemme perheeni kanssa asuneet Rajamäellä reilun kaksi vuotta ja sitä ennen Röykässä joulukuusta 2012, jonne muutimme Vantaalta. Koulutukseltani olen merkonomi ja työskentelen Helsingin kaupungilla, sosiaali- ja terveystoimialalla, lisäksi aikaisempi koulutukseni on ravintola-alalta. Perheeseeni kuuluu mies, kaksi peruskouluikäistä lasta ja kaksi koiraa.

2. Miten vietät vapaa-aikaasi?

Olen Rajamäen Kehityksen puheenjohtaja ja mukana erilaisessa harrastustoiminnassa. Toimin aikaisemmin jalkapallossa valmentajana, ja viime vuonna innostuin maastopyöräilystä, jossa yhdistyy sekä liikunta että luonnossa oleminen. Mukava on myös viettää perheen kanssa leffailtoja.

3. Millainen tausta sinulla on politiikan parissa ja SDP:ssä?

SDP:n jäsen olen ollut vuodesta 2018 lähtien. Olen myös pienenä lapsena kuulunut Nuoriin Kotkiin.

4. Miten näet ja koet nykyisen asuinpaikkasi/ asuinkuntasi?

Kun minulta kysytään miksi asun Nurmijärvellä, on vastaukseni “Nurmijärvi on koti”. Täällä on paljon luontoa, jossa pääsee liikkumaan. Nurmijärvellä on paljon kaikkea ympäri kuntaa.

5. Mitä asioita haluaisit itse kunnassamme edistää/ kehittää?

Nuorten palveluiden kehittäminen. Julkisen liikenteen parantaminen. Ikäihmisten palveluiden kohentaminen ja elämänlaadun tukeminen. Liikunnan mahdollistaminen kaikille ikään, tulotasoon tai erityispiirteisiin katsomatta. Kunnan ja kolmannen sektorin yhteistyön ylläpitäminen ja kehittäminen on erittäin tärkeää, koska sillä on pitkäkatseiset vaikutukset niin kunnalle kuin yhteiskuntaa ajatellen.